26 april 2024

Trix brengt zijn nieuwste single 'Ik Meen Het' uit, vergezeld van een krachtige boodschap en de missie om escapisme, de drang om de werkelijkheid te ontvluchten, onder tieners en jongvolwassenen aan te pakken. Met steun van GGZ-organisatie Thubble zet hij de boodschap van zijn popsong om in een krachtige campagne. ‘Ik Meen Het’ is vanaf vrijdag 26 april te beluisteren op de bekende streamingdiensten en de officiële campagnevideo is vanaf nu te zien op YouTube.

 

 

Trix brengt nieuwe single 'Ik Meen Het' uit en lanceert campagne voor bewustwording van escapisme

“Bestaan is niet leven, dus kom tot jezelf. Want vaak zit het tegen, fix je mental health. Niet meer vallen naar beneden, want er is te weinig tijd. Accepteerde mijn demonen, want die blijven hier voor life.” – Trix

Over escapisme

Escapisme, een copingmechanisme waar velen, vooral jongeren, mee worstelen, is het vluchtgedrag naar activiteiten of gedachten om te ontsnappen aan de realiteit, alledaagse zorgen of emotionele belasting. Het kan variëren van binge-watching, het virtueel of mentaal vluchten naar een andere wereld, tot overmatig gebruik van sociale media, en zelfs tot ernstige verslavingen.

De missie

‘Ik Meen Het’ gaat verder dan alleen een muzikaal project; het is een oproep tot bewustwording en actie. Trix streeft met de campagne ernaar om het gesprek over escapisme aan te wakkeren en biedt inzichten over hoe dit gedrag ons welzijn en onze mentale gezondheid beïnvloedt.

Centraal in deze bewustwordingscampagne staat het persoonlijke verhaal van Trix, die zijn eigen ervaringen met escapisme en verslaving deelt. Trix gebruikt zijn muziek en verhalen als een krachtig instrument om anderen te inspireren en hen eraan te herinneren dat ze niet alleen zijn in hun strijd.

Dat Trix om het welzijn van anderen geeft is geen nieuws. Voor zijn vorige single 'Heb Je Lief' deelde hij 500 individuele bloemen uit in het centrum van Utrecht. Dit leverde prachtige beelden op van ontroerde en blije mensen die even werden weggetrokken uit hun dagelijkse drukte en stress door het hartverwarmende gebaar van Trix, die voor hen stond met een bloem in zijn hand en de woorden: "Ik Heb Je Lief".

Het begint met delen

‘Ik Meen Het: De Kracht van Delen’ is niet alleen een campagne, maar een oproep tot actie. Trix en zijn team krijgen steun van GGZ-partij Thubble en andere partners om een cultuur van begrip en actieve zorg te bevorderen. Door middel van muziekvideo's, korte documentaires en interviews met psychologen, wil de campagne een platform bieden en effectieve strategieën uitlichten om negatieve gedragspatronen naar positieve, zelfondersteunende handelingen om te zetten.

Doe mee!

De release van 'Ik Meen Het' en de lancering van de bijbehorende campagne markeren een nieuw hoofdstuk in de bewustwording en de strijd tegen escapisme. Doe met ons mee, sluit je aan bij Trix en deel jouw verhaal. Laten we samenwerken aan een wereld waarin empathie, begrip en actieve zorg voor elkaar de norm zijn.

Luister hier naar ‘Ik Meen Het’.